Accountant Enschede, de redding voor ons bedrijf

Accountant Enschede, de redding voor ons bedrijfToen Astrid en ik besloten om een multimediabedrijf op te zetten, wisten we precies wat we wilden doen. We wilden bedrijven gaan helpen op het gebied van ondersteuning voor het gebruik van media op websites. Hiervoor zouden we frames maken, koppelingen aanleveren voor Facebook en Instagram en we zouden de tekstuele inhoud leveren voor de media. Een bedrijf dat vooral leuk was om op te zetten omdat we uiteindelijk zouden gaan werken met heel veel mensen over heel de wereld. Heel veel frames, afbeeldingen en teksten – maar ook heel veel websites in onderhoud en Google-accounts voor marketing. En daar ging het uiteindelijk verkeerd. Toen we onze eerste maand gehad hadden met internationale klanten en freelancers, keken we elkaar wat vertwijfeld aan. We hadden geen idee hoe dit in de administratie opgenomen moest worden en het verleggen van btw was ook volledig nieuw voor ons. Fictieve belasting boekhouden zonder dit te betalen? We zagen de problemen met de Belastingdienst al voor ons, maar gelukkig raadde mijn vader de Accountant Enschede aan. Althans, hij noemde het Accountant Enschede. Na lang zoeken op internet kwamen we erachter dat ‘Accountant Enschede’ dus gewoon Beersen&Grandiek (beersengrandiek.nl) was. We maakten direct een afspraak in de hoop dat we snel terecht zouden kunnen.

 Accountant Enschede had direct tijd

We kwamen er direct achter waarom de accountant in Enschede een goede keuze zou zijn. Er kon direct tijd gemaakt worden. Geen gepraat over agenda’s, boekingen en volgende maand, maar gewoon tijd. We kregen te horen dat dit mogelijk was door de kleinschalige opzet en de korte lijntjes die de accountant in Enschede had. Toen we onze problemen voorlegden, vertelde ze direct wat de opties waren:

  • Schakel ons in voor belastingadvies
  • Schakel ons in voor de administratie
  • Geef ons alles in handen

We besloten direct voor de laatste optie te kiezen. We wisten dat we het budget hadden en hadden het idee dat we het na een aantal maanden wel weer over konden pakken omdat we dan wisten waar we op moesten letten. Maar we gebruiken de accountant in Enschede nog steeds. De kosten vallen namelijk erg mee en nu we onze handen vrij hebben door het aannemen van meer mensen, kunnen we eindelijk weer zelf werken aan het bedrijf achter de schermen. We willen namelijk meer en nu we de accountant in Enschede achter ons bedrijf hebben staan, weten we ook zeker dat alles op het gebied van de administratie en de belastingen op tijd en goed geregeld wordt. Kijk, dan heb je ook echt de mogelijkheden om aan het werk te gaan en zowel je klanten als je medewerkers op de juiste manier te bedienen.

Het begint met administratie

We zijn erachter gekomen dat onze eerste internationale maand een flink verlies opgeleverd heeft. We wisten niet hoe we het moesten boekhouden, dus hebben we onze normale prijzen gerekend. Omdat de btw verlegd werd, hebben we hierdoor in moeten leveren. Dat geeft niet, we zijn allang blij dat we nu gebruik kunnen maken van de accountant in Enschede zodat dit in de toekomst niet meer gebeurt. We willen daarom nog eens zeggen dat de administratie niet de laatste stap is in het proces. Weet je niet hoe bepaalde zaken geregeld moeten worden en weet je niet waar je op moet letten? Dan moet je dit eerst uitzoeken voordat je prijzen noemt of opdrachten accepteert, want het kan gaan om duizenden euro’s verschil door afwijkende regels op het gebied van de belastingen – en dat wil je heel graag van tevoren weten in een startend bedrijf.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn