Wilt u meer weten over CRM?

Wilt u meer weten over CRM? Dan bent u bij teamleader aan het goede adres. teamleader is ontstaan in de studententijd van de ondernemers achter het plan. Het begon als een eigen webdesign bureau, maar klanten wilden steeds meer. Toen kwam de vraag of er een projecttool gemaakt kon worden voor een website, de ondernemers realiseerden zicht dat het mkb veel meer nodig heeft dan alleen een goed werkende website. 

In 2012 werd de eerste code voor teamleader geschreven. Deze is officieel opgericht in de zomer van 2012. Het bedrijf is organisch gegroeid, vanuit een customer-centruc filosofie. Het model is gebaseerd op de feedback van de klanten. 

Daarnaast wil het bedrijf graag de grenzen over. teamleader kent dus ook een multilokale aanpak met een uitgebreid internationaal team, maar ook kantoren in Amsterdam en in Gent. Het team bestaat uit 160 werknemers uit 10 verschillende nationaliteiten en het team groeit elke week.

Wat is CRM?

CRM staat voor Customer Relationship Management. CRM houdt in dat het gaat om een strategie waarbij alle relaties en interacties beheert worden die jouw onderneming met de potentiële en/of huidige klanten heeft. Maar naast klantenrelaties gaat het bij CRM ook om het bredere begrip, alle stakeholders die betrokken zijn bij het bedrijf. Denk hierbij aan collega’s, leveranciers en resellers.

Bij CRM gaat het vaak om verschillende vormen, denk aan:

  • CRM software
  • CRM systeem
  • CRM strategie

Daarnaast wordt er ook gesproken over CRM tool als men het over een systeem voor contactbeheer heeft. Deze software kan helpen om contactgegevens te verzamelen en/of te bewaren. Door de gegevens op een centrale plek te bewaren, verbetert de productiviteit en ook de samenwerking binnen het team.

CRM is een strategie, maar ook een software. Het is de technologische ondersteuning die nodig is om te slagen.

teamleader

Bij teamleader zijn een aantal kernwoorden die centraal staan voor het bedrijf:

  • Toegankelijk: het bedrijf denkt altijd vanuit het perspectief van een groeiend bedrijf, net als de klant. Het bedrijf is lokaal en vriendelijk, erg formeel ingesteld. 
  • Efficiënt: het bedrijf werkt aan de optimalisatie voor de alles-in-één CRM tool voor CRM, facturatie en projectmanagement. Het bedrijf focust zich op de slimme verbeteringen in digitalisering en ook in de cloud. 
  • Toegewijd: het bedrijf wil groeiende bedrijven helpen om succesvol te zijn, hier haalt het bedrijf inspiratie vandaan. Het product komt voort uit gezamenlijke inspanningen. Vele denksessies waarbij dagelijkse problemen opgelost worden voor de klant. Het bedrijf is pas tevreden wanneer het product werkt.
  • Thought leader: werk is continu aan het ontwikkelen. teamleader geeft relevant inzicht zodat gebruikers kunnen bouwen, samenwerken en organiseren. Het biedt waardevolle content aan de klanten, partners en de community over hoe het bedrijf gefloreerd kan worden. Er worden workshops gegevens over lead management, er wordt gesproken over groei, er wordt dus veel gedaan aan inspiratie en het verhalen delen met anderen. 
  • Vindingrijk: teamleader is een betaalbare oplossing dat gebruikers data, tutorials, how to’s, rapporten en klantenservice aanbied. Gebruikers van deze tool kunnen bij het optimaliseren van methoden en verbeteren van workflow met goed ontworpen software en nieuwe ideeën.
  • Intuïtief: teamleader is intuïtief en gemakkelijk in gebruik. Dit betekend dat de klant er veel voordeel uit kan halen.

https://www.teamleader.nl/

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn